luni, 22 martie 2010

Cand esti casnica...

exista marele pericol sa pierzi timpul de geaba. De ce? Pentru ca ai tot timpul liber si chiar daca ti se pare ca "am facut destule azi", totusi poate se putea sa fii si mai harnica, fireste fara sa te extenuezi, si sa cuprinzi mai multe pe ziua respectiva.
Nu voi incepe cu teoriile "pro-eficienta femeii in casa", dar ma framanta ca poate minutele nu le mai pretuiesc asa cum le pretuiam inainte cand eram la serviciu, iar timpul e acelasi : limitat.
Si de ce sa ma fi zbatut pentru nu stiu ce firma in nu stiu ce functie ca sa impresionez nu stiu ce sef... si cand e vorba de treburile casei,de relatia cu Dumnezeu, sa am ritm de melc ?!

Sa va zic ce metoda minunata, cel putin pentru mine, mi-a dat sotul meu ca sa indepartez pericolul risipirii timpului, fie el cat de marunt. Sa imi pun alarma la telefon sa sune incepand de cand ma trezesc la urmatoarea ora. De exemplu : ma trezesc la 7.25, sa pun alarma la 8.00 apoi cand ajung la 8.00 sa pun la 9.00, si tot asa toata ziua. Si alarma suna la fix din ora in ora.
De ce toate acestea?! Ca sa trezesc constiinta : ce am facut in aceasta ora pe care mi-a mai daruit-o Dumnezeu? Am folosit-o? Daca nu, atunci imi propun ora urmatoare sa fac aia, aia si aia...Ca sa pretuiesc timpul !
Pentru ca la un moment dat tot va veni o ora care va fi antepenultima, apoi o ora ca va fi penultima si in final va veni ultima ora. Iar eu cum ma voi afla atunci ? Visatoare? Imprastiata? Sau prezenta?

Un parinte spunea: "daca vreti sa aflati valoarea unor zecimi de secunda, intrebati un atlet care participa la concursuri". Iar la mine trec secundele cu duiumul fara nici macar sa le observ !

Dar, gata ! NU mai aruncam timpul la gunoi!
Gratie sotului meu, am ocazia sa devin mai harnica, pentru ca am vazut pe proprie piele : harnicia aduce veselie, numai sa nu se ajunga la extenuare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu